Ajankohta:
Verkkokurssi keväällä/alkukesällä 2021. Tarkempi aikataulu tulossa.
Sisältö: Tuotteiden merkitys teollisuusyritysten toiminnassa. Tuotekehityksen paradigma ja käsitteiden määrittely sekä sen onnistumiseen vaikuttavat tekijät. Tuotekehityksen toteutus menetelmällisesti (U&E -malli, Cooperin stage-gate -malli, QFD) ja vaatimusten hallinta. Tuotekehityksen osapuolet ja sidosryhmät
Osaamistavoitteet: Kurssin suoritettuaan opiskelija
Suoritustapa: Luennot 20 h, harjoitustyö ryhmätyöskentelynä (tarvittaessa virtuaalisesti) ja avoin verkkotentti (oma materiaalin käyttö sallittua). Kurssisuoritus edellyttää kurssitentin ja harjoitustyön hyväksyttyä suoritusta. Kurssiarvosana muodostuu tentin (60 %) ja harjoitustyön (40 %) arvosanoista.
Arviointi: 1-5 ja hylätty.
Kirjallisuus: Ulrich, K &Eppinger, S. 2000. Product Design and Development. Mc Graw-Hill, 358 p.
Suositeltava lukemisto: Cooper, R. 2001. Winning at New Products. Perseus Publishing, 425 p.
Verkkoluennoilla (Moodle) käsiteltävät aiheet:
Tuotekehityksen rooli
Tuotestrategiat ja tuotteen elinkaari
Tuotekehityksen vaiheet (3 luentoa)
Vaatimusmäärittely
Tuotelaatu (2 luentoa)
Tuotekehityksen toimintamalleja
Tuote vs. palvelu
Ilmoittautuminen tälle yksittäiselle jaksolle ennen aloitusluentoa.
Kurssimaksu: 50 € + 20 €
hakusanat: tuotantotalous
Kuuluu kokonaisuuteen:
17931000: Tuotantotalous 25 op, lv. 2020-21
Opettaja: Hänninen Kai
Paikkatilanne: Osallistujamaksimi 100, kurssilla on tilaa.
Opetuspaikka: Paikasta riippumatonAika: 27.4.2021 - 8.6.2021
Kurssimaksu: 70,00 € (Hinta sisältää yhteistyöyliopiston osuuden 20,00 €)
Hinta ilmoittautumisen yhteydessä: 70,00 €
Ilmoittautuminen alkaa: 10.5.2020 0.00
Ilmoittaudu viimeistään: 23.4.2021 15.00